"הקול בגיל" | חני רוזה, רונית בר וליאורה ארנון

28 << 2. מפגשים שוטפים בשלב זה, יוצאת התכנית לדרכה במפגשים שבועיים שוטפים, על פי התכנית השנתית שנקבעה. על המפגשים להיות מורכבים, כאמור, הן מפעילות מקצועית בתחום התוכן הנבחר והן מפעילות של שיח בין־דורי משמעותי. ההמלצה היא, שאלה יובילו לתוצר משותף. כמו כן מומלץ, שהתוצרים שנאספים במהלך המפגשים יכוונו כלפי הקהילה - כך שהקבוצה תחוש שהיא לא רק תורמת לעצמה, אלא אף תורמת לקהילה שבסביבתה. במסגרת תכנית קש”י ליולדת בקריית שמונה, התנדבו יחד נערות וזקנות למען נשים יולדות. תוך ליווי מקצועי של מורות למלאכה, עסקה הקבוצה בסריגה, בתפירה, ברקמה, בקרמיקה, בעיסות נייר ובפסיפס. היצירות רצדות [מוביילים] למיטת התינוק, בגדי תינוקות, קישוטים ִ השונות (כגון מ לחדר ועוד) הוענקו כשי ליולדות בעיר. חשוב מאוד, שלאורך כל השנה, יגלה המנחה גמישות מרבית ויהיה ער לצרכים המשתנים בקבוצה, למידת החיבור של הקבוצה לתכנים שעולים ולסוג הפעילויות. כך, יוכל להתאים את התכנית לקבוצת המשתתפים בצורה המיטבית ביותר. 3. ליווי המתנדבים על ידי המנחה לאורך כל שנת הפעילות, חלק מתפקידו של המנחה הוא ללוות את הקבוצה - הן באופן קבוצתי והן באופן אישי. חשוב, שלפחות אחת לשנה, יקיים המנחה שיחות אישיות עם המשתתפים - במסגרת הפרטנית ובשיחה האישית. המתנדב יכול להביע את עצמו ולהעלות דילמות או קשיים הרלוונטיים לגביו, אשר אינם מנת חלקה של קבוצת המתנדבים. מטרתה של השיחה האישית היא לקבל מהמתנדב הערכת מצב על תחושותיו, על צרכיו וכן על קשיים אתם הוא מתמודד במסגרת תפקידו, וכן להעניק למתנדב משוב על התקדמותו והשתלבותו בקבוצה. הליווי אף מאפשר למתנדב לעבור תהליך רפלקטיבי, במסגרתו הוא בוחן את התפתחותו האישית ואת מידת המענה שהוא מקבל על צרכיו האישיים. פרט לשיחות פורמליות אלה, לאורך כל שנת הפעילות על המנחה להיות ערני לקשיים או לאתגרים העומדים בפני המשתתפים ולהגיב עליהם, בהתאם לצורך.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==