"הקול בגיל" | חני רוזה, רונית בר וליאורה ארנון

>> 25 התכנים המרכזיים שחשוב להעלות במפגש החשיפה לבני נוער/לזקנים: תכנית בין־דורית: מדוע היא חשובה? על איזה צורך היא עונה? P מי הם הזקנים/בני הנוער שאותם אנו עומדים לפגוש? P מהו הנושא שבו נעסוק במסגרת התכנית? P איזו מחויבות ומידת מעורבות תידרש מאתנו במסגרת התכנית? P מה נקבל בתכנית? מה נלמד? אילו תועלות עשויות לצמוח לנו מהשתתפותנו? P כמו כן, על המפגש לאפשר: P שאלת שאלות P התמודדות עם חששות אפשריים בקרב המשתתפים (זקנים ונוער כאחד) P הבהרת ציפיות P 6. הכשרת המתנדבים לאחר מפגש החשיפה, יש לכנס למפגש הכנה והכשרה כל אחת מקבוצות המשתתפים שהביעו רצון לקחת חלק בפעילות. מפגש ההכשרה יועבר על ידי מנחה התכנית, לכל אחת מהקבוצות בנפרד. להלן, התכנים העיקריים אליהם חשוב להתייחס במפגש זה. חלקם משותפים לשתי הקבוצות, וחלקם שונים: זקנים וזקנות בני ובנות נוער •מאפייני גיל ההתבגרות, ככלל, ונוער בסיכון בפרט (אם רלוונטי) •מה מצופה ממני בתפקיד? •התמדה, מחויבות, דיאלוג, שימוש כמודל לחיקוי, נכונות לשתף •יצירת מחויבות דרך ערכים של העברת מסורת, ידע וערכים •איך אני מדמיין את המפגש הראשון עם הנער? •באילו נושאים חשוב לי לשתף את הנער? •היכרות עם התכנית ומטרותיה •בירור עצמי: מדוע אני רוצה להתנדב בתכנית זו? •ניפוץ מיתוסים ודעות קדומות •מהם החששות שלי, וכיצד אני עומד להתמודד עמם? •ידע הכרחי מתחום התוכן של התכנית קנה ִ •מאפייני ז •מה מצופה ממני בתפקיד? •התמדה, מחויבות, דיאלוג, סבלנות, מעורבות •מה הייתי רוצה ללמוד מהזקן שאפגוש? •מה אני יכול ללמד אותו? •איך אני מדמיין את המפגש הראשון עם הזקן? למה עליי לצפות? •היכרות עם התכנית ומטרותיה •בירור עצמי: מדוע אני רוצה להתנדב בתכנית זו? •ניפוץ מיתוסים ודעות קדומות •מהם החששות שלי, וכיצד אני עומד להתמודד עמם? •ידע הכרחי מתחום התוכן של התכנית בנספח מספר 4, ניתן למצוא דוגמה למערך שיעור לבני נוער כהכנה למפגש בין-דורי

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==