"הקול בגיל" | חני רוזה, רונית בר וליאורה ארנון

20 << אם יש אפשרות לגייס שותפים העומדים בקשר עם קבוצות שכאלה, הדבר יהווה יתרון משמעותי. במידה שלא כך הדבר, מומלץ לאפשר בתחילת הפעילות תקופת מסוימת לגיבוש כל אחת מהקבוצות. בכל הנוגע לבני הנוער, השותף הראשון שניתן לגייסו הוא בית ספר שממנו יגיעו בני הנוער להתנדבות. מומלץ, ששותף זה יגויס על ידי מנהל תחום התנדבות הנוער ברשות, שעובד בתחום זה באופן שוטף וצמוד עם בתי הספר. על מנת לבחור את בית הספר המתאים ביותר, על מנהל תחום התנדבות הנוער לקחת בחשבון את מאפייני התכנית ושותפיה, הן גיאוגרפית והן מקצועית. בבית הספר, מומלץ לבחור לפעילות תלמידים מאותה כיתה שתשתתף כקבוצה. שותפים נוספים אותם ניתן לגייס בתחום הנוער: ארגונים או עמותות הפועלים עם נוער בעיר, או ארגונים הפועלים בתחום התוכן של התכנית. לדוגמה: ניתן לגייס לטובת התכנית תנועות נוער, מדצ”ים, או כל קבוצה פעילה אחרת. בכל הנוגע לזקנים: ניתן לפנות לעמותות למען הזקן, למרכזי היום, למרכזים הקהילתיים המפעילים חוגים או פעילויות לזקנים בעיר, או לארגונים וולנטריים המפעילים מתנדבים זקנים. במסגרת תהליך איתור הצרכים זיהתה רכזת מעורבות והתנדבות נוער בעיר גבעתיים, שבכיתות ה”תנופה” בבתי הספר התיכוניים קיים שיעור נמוך יחסית של מעורבות חברתית. כיתות “תנופה” מתאפיינות בתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז, דבר המקשה עליהם לארגן את הזמן ולהתחייב להתנדבות פעם בשבוע. לאחרים בכיתות אלה בעיות התנהגותיותשמקשות עליהם להתמודד עם דרישות מקומות ההתנדבות. איתור זה, הביא את צוות ההיגוי להחליט שהמאפיינים הייחודיים לתכנית הבין־דורית (פעילות שמתקיימת בשעות הבוקר, במסגרת כיתתית ובקבוצה) מתאימים לתלמידים מכיתת “תנופה” שנבחרה לקחת חלק בפעילות. באחת השכונות בעכו מתקיימת תכנית “מוטב יחדיו”, הפועלת לפיתוח שירותים עבור תושבי שכונה שחלק גדול מתושביה סובלים מהדרה. במהלך תהליך התכנון, הצטרפה “מוטב יחדיו” כשותפה לתכנית “קהילה מבשלת” בעכו. התכנית פעלה בקרב בני נוער וזקנים, תושבי השכונה בה פועלת “מוטב יחדיו”. רכזת התכנית בעיר הייתה חלק בלתי נפרד מצוות ההיגוי של התכנית.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==