"הקול בגיל" | חני רוזה, רונית בר וליאורה ארנון

16 << אחד מהתהליכים המשמעותיים ביותר להצלחת ולתחזוק השותפות, הוא הגדרת התפקיד של כל אחד מהשותפים והגדרת גבולות הגזרה ביניהם. בהפעלת תכנית בין־דורית ישנה חשיבות רבה לאחריות שכל אחד מהשותפים לוקח על עצמו - בפיתוח, בהכנת ובהטמעת התכנית לאורך השנה. להלן, חלוקת תפקידים מומלצת לכל אחד מהשותפים הרשותיים: מרכז היום/עמותה למען הזקן תחום התנדבות נוער ברשות •הגדרת איש קשר לליווי התכנית •איתור גורם המטפל בזקנים כשותף •גיוס הזקנים המתאימים לתכנית •הכשרת הזקנים המשתתפים •ליווי ותמיכה לאורך התכנית בזקנים •מעקב שוטף וקשר עם מנחה הקבוצה •השתתפות בצוות היגוי ותחזוק השותפות •הגדרת איש קשר לליווי התכנית •איתור בית הספר המתאים כשותף או קבוצה קיימת של בני נוער (כמו “מוטב יחדיו”) •גיוס בני הנוער המתאימים לתכנית •הכשרת בני הנוער המשתתפים •ליווי ותמיכה לאורך התכנית בבני הנוער •מעקב שוטף וקשר עם מנחה הקבוצה •השתתפות בצוות היגוי ותחזוק השותפות באחריות משותפת •איתור צרכים ובחירת התכנית •תכנון הפעילות •מציאת מקום לפעילות •רתימת שותפים נוספים לתכנית •גיוס משאבים •גיוס וליווי המנחה •הפקת תוצר משותף •הפקת אירוע סיום •הערכת התכנית 2. איתור צרכים על מנת לבחור את תכנית ההתנדבות הבין־דורית המתאימה ביותר, יש לבצע תהליך איתור צרכים שיאפשר לעצב תכנית המספקת מענה לצורך קהילתי משמעותי. תהליך זה יסייע לשותפים לבחור את תכנית ההתנדבות הנכונה ביותר, תוך התחשבות ביכולות ובמגבלות של השותפים למימוש תכנית התנדבות העונה על צרכים אלה. בתהליך איתור צרכים, על השותפים לבחון: •האם קיימים צרכים ברשות שתכנית התנדבות בין־דורית עשויה לספק להם מענה?

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==