קשר ירוק | מדריך לגינון רב דורי בבתי-ספר ובקהילה

קשר ירוק 9 שלבים בהקמת גינה בין דורית קשר ראשוני כדי להתחיל בתהליך הקמת גינה בין דורית, חשוב ליצור קשר בין הגורמים העתידים להיות מעורבים בה. בשלב זה, חשוב במיוחד לבחון נכונות ומסוגלות לשיתוף פעולה. על גיוס התלמידים לפרויקט אחראים גורמי הנהלת ביה”ס וחברי הצוות הבית ספרי העוסקים בתחום המעורבות החברתית, ובתחום הסביבה והקיימות. על גיוסם של הזקנים אחראים מנהלי המדור לזקן ברשות המקומית, עמותות למען הזקן הפועלות בעיר, ומוסדות עירוניים המספקים שירותים לזקנים ביניהם ארגון גמלאי העיר, מרכזי יום, מועדונים, קהילות תומכות, בתים חמים ובתי אבות. כיצד בונים שותפות לבניית שותפות יש שלבים מקדימים. את התהליך מתחיל הגוף היוזם, שקיבל החלטה ומעוניין להפעיל את התכנית. גוף זה יכול להיות בית ספר או מסגרת קהילתית לזקנים. בהמשך, מומלץ לפעול על פי הצעדים הבאים: א. איתור השותף המרכזי: הגוף היוזם מאתר שותף שמייצג את האוכלוסייה המשלימה (נוער או גמלאים), פונה אליו ומזמין אותו לפגישה משותפת. ב. הבנת המחויבות: על מנהלי המסגרות להבין כי התכנית היא מתמשכת ורציפה ודורשת העמדת רכז מטעמם להצלחת התכנית. ג. מפגש לבניית שותפות רחבה: לפגישה זו יש להזמין נציגים מאגפי חינוך, רווחה וסביבה ברשות המקומית. במהלך הפגישה יש להגדיר את יעדי הפרויקט, מועדיו, היקפו, ואירועיםשוניםשיתקיימו במסגרתו. כמו כן יש לקבל החלטה על מיקום הפעילות. בפגישה זו מתקבלת הסכמה על איגום המשאבים וחלוקת העבודה. ד.. ועדת היגוי: יש לגבש ועדת היגוי מקרב השותפים שתלווה את הפרויקט ותיפגש בהתאם לצורך. ה. איתור איש מקצוע: יש לאתר איש מקצוע מתחום הגינון שיפעיל את הפרויקט בשטח . ו. גיבוש קבוצות פעילים: כל גוף מגבש קבוצת פעילים משלו (על הנהלת בית הספר לאתר קבוצות תלמידים ועל המוסדות לגמלאים לאתר קבוצת פעילים). ז. כתיבת תכנית עבודה: הרכזים ואיש המקצוע יכתבו תכנית עבודה, אותה יגישו לצוות ההיגוי לשם קבלת אישור ואיגום תקציב. ליווי והכנה מקדימה יש לוודא שהתלמידים כמו הזקנים שנבחרו/התנדבו להשתתף בתכנית, מגיעים למפגש כשיש להם כבר רקע מקדים. על הרקע לכלול מידע על עבודה עם בני הדור האחר, מידע על עבודת הגינון ודרישותיה, ומידע על

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==