קשר ירוק | מדריך לגינון רב דורי בבתי-ספר ובקהילה

קשר ירוק 17 אורט יד ליבוביץ, נתניה שנת תחילת הפעילות: 9002 מוקד הפעילות: מספר גינות בשטח ביה”ס. שותפי הפרויקט: כיתה ט’, קבוצת תלמידי נעל”ה - תלמידים עולים שאינם דוברי עברית, גמלאים שגויסו לפרויקט באופן פרטני. הגיוס נערך באמצעות פרסום מודעה מטעם אגף הזקן בעירייה, וקיום ראיונות ממוקדים עם המתעניינים לבחינת התאמתם לפרויקט. תדירות הפעילות: אחת לשבוע לאחר שעות הלימודים - לכל מפגש מגיעה חצי כיתה, כך שכל תלמיד עוסק בפעילות אחת לשבועיים בלבד, פרט לאירועים מיוחדים בהם משתתפת הכיתה כולה. מהלך הפעילות: •את המפגשים מלווה מומחית לגינון טיפולי, וכן מחנכת הכיתה. •הגינון הבין דורי הוא אחד מבין שלושה מעגלי שיתוף פעולה עם גמלאים המתקיימים בביה”ס. בנוסף אליו מתקיים גם בית מדרש משותף, וכן מפגש שבועי בו מדריכים התלמידים את הזקנים במיומנויות המחשב. •הפעילות מותאמת לתנאים ולמועדים מיוחדים בהקשר לפעילות שנעשית סביבם בביה”ס – כך למשל טיפוח גן הנצחת הנופלים בביה”ס נעשה לקראת יום הזיכרון, נטיעת אלף צמחי קיסוס ברחבת מבנה חדש בביה”ס בט”ו בשבט, ושתילת צמחי תבלין באזור הפנימייה בה חיים תלמידי נעל”ה. “באתי לפרוייקט ההתנדבות ללא חשש מהאדמה ומהמעדר, כי אני רגילה לזה. אם עשיתי זאת בגיל 61, אני יכולה לעשות זאת גם בגיל שרה, מתנדבת בפרויקט ”76 “אנחנו עובדים יחד עם כיתת נעל”ה בגינון ומנסים לתקשר בכל מיני דרכים: בעברית, באנגלית, ובהדגמה ללא מילים. הקשרים שנוצרו בינינו חורגים ממסגרת הפעילות, ואנחנו נפגשים גם בשעות אחר הצהריים. גם הקשר שנוצר בין המתנדבים לתלמידי נעל”ה הוא מיוחד. המתנדבים משמשים להם מעין תחליף לבני משפחה מבוגרים, ומעניקים להם גל, תלמידת הרבה חום ואהבה. גם מבחינתם מדובר בשינוי מרענן” כיתה ט’ רעיון בית הספר לפעילות מקורית לקראת אירועי הנטיעות בט”ו בשבט עברו תלמידי הפרויקט בין כיתות ביה”ס והסבירו לתלמידים כיצד לחלץ שתיל מהקפוסא בלי לפגוע בו, מהי שתילה נכונה, ומהי תרומת הצמחים לסביבה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==