קשר ירוק | מדריך לגינון רב דורי בבתי-ספר ובקהילה

16 קשר ירוק דוגמאות לגינות קיימות ברשת אורט להלן מספר דוגמאות לגינות בין דוריות המשגשגות בבתי ספר שונים של רשת אורט מזה מספר שנים. כל גינה היא דוגמא למודל עבודה שונה המותאם לצורכי ביה”ס, צורכי הקהילה, יכולות השותפים, והמשאבים העומדים לרשותם. חט”ב יונתן, קריית מוצקין שנת תחילת הפעילות: 9002 מוקד הפעילות: חממה שהוקמה במרכז יום לזקן, וכן חממה שהוקמה בחצר ביה”ס. חממת ביה”ס משמשת מאגר לשתילים אותם לוקחים בהמשך לטיפוח חצר ביה”ס. שותפי הפרויקט: תלמידי כיתות ז’-ח’, עליהם נמנים גם תלמידי כיתות החינוך המיוחד, וחברי המועצה הירוקה של ביה”ס, כ-02 זקנים המשתייכים למרכז יום בעיר, סבים וסבתות של תלמידים משתי השכבות. תדירות הפעילות: אחת לשבועיים למשך שעתיים במהלך שעות הלימודים. מהלך הפעילות: •המפגשים נערכים בשתי החממות לסירוגין (אחת לחודש בביה”ס, ואחת לחודש במרכז לזקן). •את הפעילות מלוות גננית טיפולית ומורה למדעים, כאשר לביקורים בבית הזקנים מתלווים לעתים גם הורי התלמידים. •המפגשים מתחילים תמיד במשחק גיבוש המעודד את התקשורת הראשונית בין התלמידים לזקנים (לוטו צמחי תבלין וכדומה). לאחר מכן יוצאים חברי הקבוצה לחממה ועוסקים בפעילויות זריעה, שתילה או הנבטה. בסוף כל מפגש עוסקים חברי הקבוצה בפעילות יצירה כלשהי העוסקת בתוצרת או בעיצוב החממה או תוצריה (דחלילים לאדניות, הדפסות עלים וכדומה). “אנחנו נמצאים בחממה עם הסבים והסבתות שלנו ועובדים ביחד במפגשים. אנחנו זורעים, שותלים, ומשחקים ביחד. גילינו שאנחנו לא יודעים הכול זה על זה, ושיש לנו עוד מה ללמוד ואיך לחזק את הקשר” רוני, תלמידת כיתה ז’ רעיון בית הספר לפעילות מקורית ניתן לתעל מפגש העוסק בשורשי הצמח, לעיסוקבשורשיםמשפחתיים ותיעוד סיפורי הקשישים. ניתן גם ליצור פעילות אמנותית סביב התיעוד, ולהציג את סיפורי השורשים בתערוכה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==