חיזוק הזיכרון | ניצה אייל ויעל רייכנטל

26 << לבנק, לבית, לחברים, למקום העבודה, לקופת חולים וכדומה. שיטה זו עשויה לעזור גם בקליטה נכונה ובאחסון יעיל של חומר לימודים חדש. נכון, הקבצות מחייבות השקעה של מאמץ וזמן, הן אינן קורות מעצמן, אך בדרך זו השגנו כמה דברים חשובים: יותר ריכוז, חזרות על המידע וארגונו. - מילות מפתח הן מילים המשמשות סימן ותזכורת. כותרות קביעת מילות מפתח ב. בעיתון, שמות פרקים בספר, מושגים חשובים, כינויים שונים - כל אלו הן מילות מפתח, המרכזות בתמציתיות את מהות המידע. גם אנחנו יכולים ליצור מילות מפתח כדי שיעזרו לנו בארגון המידע. למשל, כשאנו רוצים לזכור חומר לימוד חדש שקראנו או הרצאה מעניינת ששמענו, נציין לעצמנו כמה מילות מפתח, ואחר נשנן אותן (בשיטת החזרות). כך, באמצעות מילים בודדות, נוכל לשמור את המידע החדש ולאחר מכן לשלוף אותו בקלות רבה יותר. - "רבי יהודה היה נותן בהם סימנים: צירוף של אותיות ראשונות (ראשי תיבות) ג. דצ"ך, עד"ש, באח"ב" (הגדת פסח). מה בעצם עשה רבי יהודה? צירף את האותיות הראשונות של עשר מכות מצרים לשלוש מילים בלבד, וכך הקל ביותר על מאמץ הזכירה. זו שיטה עתיקת יומין לארגון מידע, והשימוש בה לא פסק עד ימינו אלה. בחיי היומיום שלנו אנחנו נתקלים במספר רב של צירופים לפי שיטה זו: מהו פלמ"ח אם לא פלוגות מחץ, רמטכ"ל - ראש המטה הכללי, מתנ"ס - מרכז לתרבות, נוער וספורט. גם אנחנו יכולים לבנות צירופים כאלה, אם כדי לזכור מרכיבים של מטלה קבועה ואם לזכירת מידע חד-פעמי, כמו רשימה ארוכה של סידורים או של קניות. פ י נת ה ז הב לאחר שהכרנו כמה שיטות חשובות לחיזוק הזיכרון אנו יכולים להשתמש באחת מהן כדי לזכור אותן. למשל, ניעזר בשיטת ראשי התיבות וניצור את מלת המפתח "קח את" מהאותיות הראשונות של ארבע השיטות: ישור ק זרות ח רגון א מונות ת השיטות לחיזוק הזיכרון והשתמש בהן! קח-את עתה נזכור:

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==