חיזוק הזיכרון | ניצה אייל ויעל רייכנטל

22 << חומרים המסייעים בצמצום ריכוזי הרדיקלים נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים): החופשיים, חומרים מחמצנים שבכמויות גדולות עלולים להזיק לתאי הגוף והמוח, ובכך מפחיתים את הסיכון לפתח מחלות כמו סרטן, סוכרת, אלצהיימר ומחלות לב. הם מצויים בריכוזים גבוהים בירקות ירוקים וכתומים ובפירות אדומים וכתומים. עלול לפגוע בתפקוד הזיכרון. ניתן להשלים את B12 מחסור בוויטמין : B12 ויטמין המחסור באמצעות תזונה נכונה, תוספי מזון ובמקרים מסוימים גם בזריקות. המקור הוא מוצרים מן החי - בשר בקר, בעיקר כבד, עוף, הודו, דגים, B12 הטבעי לוויטמין ביצים ומוצרי חלב. כמות הנוזלים המומלצת משתנה כמובן בהתאם לגיל, למצב הבריאותי ולתנאי שתייה: הסביבה, וכן לפי סוג הנוזל, אך ההמלצה הכללית היא 8-01 כוסות בממוצע ביממה לאישה ו-01-21 כוסות לגבר. מה לשתות? רצוי מים. בעבר התייחסו לשתיית אלכוהול בשלילה גמורה, כאל נוהג פסול שרק פוגע אלכוהול: בבריאות. היום ידוע שצריכת אלכוהול קלה ומתונה - כוסית עד שתיים ביום - מחזקת את הזיכרון ומפחיתה את הסיכון להתקפי לב. זיכרון ופעילות פנאי העיקרון פשוט: אם רוצים לקדם את המוח ולשמור עליו צריך להשתמש בו ולהפעילו. כל פעילות מהנה וחדשנית היא טובה. אבל שלא כמו באימון גופני, כאן אין צורך בנעלי ספורט ובבגדי ספורטאופנתיים; הכפכפיםהישנים וכורסה נוחה יספיקו ברוב המקרים. את תרגילי החיזוק למוח אפשר לעשות גם בבית וגם בחוץ, הם יכולים לכלול לימודים, חוגים, האזנה למוזיקה, נגינה, ספרי קריאה, תשבצים, סודוקו ומשחקי מחשב, אין גבול לאפשרויות. פ י נת ה ז הב להלן כמה הצעות לפעילויות בשעות הפנאי: משחקי חשיבה (חידות, תשבצים, סודוקו, חידוני • פעילות פנאי בבית: טריוויה, ברידג', שחמט), נגינה, כתיבה, עבודה בגינה, האזנה למוזיקה. גלישהבאינטרנט והעמקתהידעבתחומי עניין, כניסהלפורומים • מחשבים: וצ'טים, משחקי מחשב, למידת פונקציות חדשות במחשב, אימון בתוכנות שמטרתן שיפור הכושר הקוגניטיבי.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==