חיזוק הזיכרון | ניצה אייל ויעל רייכנטל

>> 21 - תרגילים שונים באמצעות מכשירים חיצוניים שונים - מקל, גיוון תנועתי טבעת, חישוק, מטפחת, משקולות, בקבוקים, מדרגות - עם ובלי בן/בת זוג. תרגילים אלה יפתחו את טווח התנועות ודיוקן, את מגוון צורות האחיזה והלפיתה, וישפרו את התפיסה, החושים, ויסות הכוח והמהירות. - שיטות כמו מדיטציה וטאי צ'י נותנות תשומת לב מיוחדת שיטות הרפיה לגוף ולקשר גוף-נפש. זיכרון ופעילות חברתית רובנו חיים ברשתות חברתיות מורכבות הכוללות בני משפחה, חברים אישיים, חברים לעבודה, שכנים, נותני שירותים שונים ועוד. כל מפגש איתם דורש מאיתנו הפעלה של מרבית החושים, התבוננות והקשבה, ריכוז, עיבוד מידע ומתן תגובה נכונה. בקשר עם אנשים אחרים אנחנו משתמשים בשפה, בוחרים את המילים המתאימות ומעבירים מידע ורגשות. זוהי פעילות מוחית מורכבת ביותר התורמת לשמירה ולתגבור של תפקודי מוח רבים וביניהם הזיכרון. בדרך כלל איננו מתרגלים כישורים חברתיים, אבל אולי הגיע הזמן ליזום פעילות חברתית, להכיר אנשים חדשים ולהרבות בקשרים עם בני המשפחה ועם חברים. כל אחד צריך התעמלות חברתית חיובית ומעשירה. זיכרון ותזונה כיום מוסכם כי איכות המזון והכמויותשאנחנו אוכלים משפיעות על הגוף ועל הבריאות, אבל איננו מודעים להשפעה שיש למזון ולהרגלי התזונה על פעילות המוח והזיכרון. לפי ממצאי מחקרים, כמו שתזונה לא בריאה עלולה לגרום למחלה גופנית כמו סוכרת, מחלת לב והשמנת יתר, היא גם עלולה להשפיע על תפקודי המוח, לעתים אף בצורה לא הפיכה. הרגלי תזונה בריאים תומכים במוח ומחזקים אותו, מאטים את השינויים החלים במוח עם הגיל ואת הידרדרות הזיכרון בעתיד. בתקשורת, בספרים ובעיתונים מוצגות בפנינו אין-ספור הצעות שונות לתזונה כזו או אחרת שבעקבותיה יתרחשו נסים ונפלאות. אין נסים, אך נוכל להיעזר בכמה ממצאי מחקרים מדעיים מעודכנים הממליצים על תזונה בריאה למוח: מה הקשר בין דגים, סויה, אגוזי מלך, שמן קנולה וזרעי פשתן? כולם מכילים אומגה 3: אומגה 3. אלו הן חומצות שומן החיוניות לפעילות הלב, זרימת הדם, איזון לחץ הדם וטמפרטורת הגוף, קרישת הדם, ייצור הורמונים ושמירה על תפקודים קוגניטיביים.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==