חיזוק הזיכרון | ניצה אייל ויעל רייכנטל

>> 17 פ י נת ה ז הב האם יש תרופה לחיזוק הזיכרון? כיום קיימים בשוק תוספי מזון שונים האמורים לשפר את הזיכרון, אבל הם לא נבדקו לעומק ויעילותם לא הוכחה מדעית. יותר מכך, מרבית האנשים אינם מודעים לסכנות הטמונות מעירוב תרופות מרשם ותרופות טבעיות הנמכרות ללא צורך במרשם. עירוב זה יכול להפוך את צמחי המרפא לרעילים ולהפריע לפעולת התרופות. מוטב לא לקחת סיכון מיותר ולהימנע מתוספי מזון שיעילותם לחיזוק הזיכרון לא הוכחה. אם בכל זאת רוצים לצרוך אותם - חשוב להתייעץ עם רופא. הפרעות שינה "שוב לא ישנתי טוב הלילה, אני מתעוררת עם ראש כבד, קשה לי להתרכז ואני חסרת סבלנות. באחת הפעמים אפילו מצאתי את עצמי מנמנמת באמצע מתלוננת צביה בת ה-36, מזכירה הישיבה, או יותר נכון, מצאו אותי מנמנמת..." במשרד עורכי דין. מדוע שינה חשובה למוח? בזמן השינה מתרחשות פעילויות נוירו-כימיות התורמות לעיצוב ולגיבוש ראשוני של הזיכרון. הקשרים העצביים במוח מתחזקים ומידע לא רלוונטי מנופה. כשאיננו ישנים טוב בלילה, תהליכים אלו נפגעים, אנחנו מתעוררים עייפים, ואין לנו מספיק אנרגיה במשך היום. נדודי שינה ועייפות עלולים לפגוע בזיכרון ובריכוז. כשהשינה טובה יותר, מצב הרוח ותפקוד הזיכרון טובים יותר. ההמלצה היא לזמן שינה של שבע עד שמונה שעות ביממה, אם כי מספר שעות השינה פוחת עם הגיל. נזכור ש... תפקוד הזיכרון מושפע מהתנאים ומהמצבים שבהם אנו חיים. באילו מצבים אנחנו זוכרים פחות טוב? במצבים ובאירועים שגורמים לחצים ומתחים • כשמרגישים עצב כבד, ייאוש או דיכאון • בזמן מחלה, כשסובלים מכאבים ומקשיי תפקוד שונים • כשלוקחים תרופות מסוימות או צורכים כמה תרופות שהשילוב • ביניהן עלול לגרום לתופעות לוואי אם השינה מופרעת ואנו סובלים מנדודי שינה ועייפות •

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==