חיזוק הזיכרון | ניצה אייל ויעל רייכנטל

10 << עצרו! נחזור לקטע הקודם ונתבונן בשלושת שלבי הזכירה. האם יש בהם משהו מיוחד? נכון. האותיות הראשונות של שלושת השלבים יוצרות את המלה "ראש". בראש גם מתרחשים תהליכי הזכירה ונשמרים מאגרי הזיכרון. זו דוגמה לשיטת ארגון של מידע חדש - קביעת סימנים העוזרים הן לאחסון יעיל והן לתהליך השליפה. באמצעות ה"ראש" נזכור את שמם של שלושת שלבי הזכירה. האם אפשר לשפר את הזיכרון? כן, אומרים החוקרים. אנשים שמפעילים את תאי המוח שלהם שומרים על כושרם ועל יעילותם. למידה חדשה, אתגר מוחי, אימון שכלי - כל אלה מחזקים את הזיכרון. המוח אינו שריר, אבל אם בכוונתנו לשמור עליו, רצוי שנתייחס אליו כאל שריר. שרירים מאמנים בכל יום, מחזקים ומטפחים, וגם דואגים לתזונה מתאימה. המוח רוצה שנתייחס אליו לפחות כמו אל שרירי הרגליים. גם המוח רוצה אימון יומיומי, טיפוח והזנה. גם המוח רוצה חדר כושר, ואם לא שכונתי - אז ביתי. נ ז כ ו ר ש. . . נזכור שתהליך הזכירה כולל שלושה שלבים: ליפה: ש חסון ו א כישה, ר תלויהבנסיבותמתאימות (למשל, ביכולתנו לשמוע ולראות 1. רכישה - כהלכה), במידת העניין שיש לנו במידע וכן ביכולת הריכוז שלנו. - תלוי בדרך שארגנו בה את המידע החדש, באופן שקישרנו 2. אחסון אותו למידע קודם ובשיטה ששיננו אותו. - מותנית באחסון נכון של המידע ובשימוש בשיטות חיפוש 3. שליפה יעילות.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==