גרונטולוגיה מעשית | כרך ב | דנה פרילוצקי ומירי כהן

פרק 42 עקרונות התזונה הנכונה בזיקנה אסנת סטון מבוא פרק זה עוסק בתזונה המומלצת לקשישים בגילאי 07 ומעלה, המתגוררים בקהילה. הפרק מתחיל בסקירת עקרונות התזונה הנכונה לקשישים בריאים ומקומו של המזון בחייו של הקשיש הבריא, ממשיך בהפרעות משקל בזיקנה ומסתיים בתזונה המומלצת במספר מצבים בריאותיים שכיחים בזיקנה. פירמידת המזון לגילאי 07 ומעלה — עקרונות התזונה הנכונה לקשישים בריאים אחת השיטות המקובלות להציג את עקרונות התזונה הנכונה לציבור הרחב היא שימוש בפירמידת מזון. הפירמידה באה לעודד תזונה עשירה בירקות ובפירות, דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן, דגים, קטניות וסוגי בשר רזים, ומאידך לצמצם את הצריכה של ממתקים .) Krebs-Smith & Kris-Etherton, ושומנים לא בריאים (7002 לאוכלוסיית הקשישים צרכים תזונתיים שונים, כפי שבא לידי ביטוי בהפרדה Dietary Reference Intakes; של גילאי 07 ומעלה בטבלאות הקצובה המומלצות ( ), ולכן חוקרים פיתחו פירמידת מזון ייחודית לקשישים בריאים בגילאי 07 DRIs ומעלה, המתגוררים בקהילה. בפירמידה זו שלושה דגשים בהשוואה לפירמידה לכלל הציבור הרחב: דגש על שתייה מספקת, דגש מיוחד על פעילות גופנית וההתייחסות Lichtenstein, לצורך בהשלמה של רכיבי תזונה מסוימים בצורה של תוספי תזונה ( .) Rasmussen, Yu et al., 2008

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==