להצמיח שינוי | מדריך לגינון קהילתי עם קשישים

>> 61 בניית יום עבודה אלאור לוי ו אריאלה צוויקל עקר ו נ ו ת שיתוף ויצירת תפקידים מגוונים: מותאמים לבעלי יכולות שונות, בני גילים שונים 1 1 . ובעלי עניין שונה. חלוקת תפקידים: תפקידים שניתנים להשגה, אבל מאתגרים, מכוונים ולא 2 2 . שרירותיים. שקיפות המשימות: חשוב שאנשים יבינו מה הם עושים ושההחלטות יהיו 3 3 . משותפות. איזון בין יחסים למשימה: עבודה משותפת, הפסקה משותפת (אוכל, אוכל, 4 4 . אוכל!). לימוד משותף: יכול להיות משהו שאנחנו הכנו בנושא קשור או שונה. כדאי לעודד 5 5 . אחרים לתרום מהידע שלהם. תפק י ד י הרכ ז ב י ו ם העב ו דה : נחלקים לתפקידים גנניים ולתפקידים קהילתיים (לאיש מקצוע אחד/שניים). חלק מהתפקידים חופפים. מבח י נ ה ג נ נ י ת חיבור לעונה ולסך המשימות החודשי. להקפיד שהמשימות לא יהיו שרירותיות, 1 1 . אלא מתוך הקשר. אפשר לערוך סקירה של משימות חודשיות, ומתוך כך לקשר את משימות השבוע. חשוב שאנשים יבינו למה הם עושים דבר מסוים עכשיו (חשוב במיוחד עבור משימות שלא רואים את התועלת המידית שבהן: עישוב, גיזום וכדומה). ת ּ שמירה על ערכים של שמירת טבע, קשר לערכים סביבתיים, חינוך לקיימו 2 2 . (שימוש מושכל במים, צמחייה תומכת מערכות טבעיות, גינון אורגני וכן הלאה). יצירת המשכיות - במשימות מתמשכות, כמו גיזום ועישוב, קשה לפעמים לראות 3 3 . בסוף יום העבודה את הערך המצטבר של העבודה. רואים את התוצאות רק אחרי זמן מה. חשוב להציג לתושבים את המטרה ארוכת הטווח. ריבוד משימות - חשוב לייצר משימות מגוונות (איסוף זרעים, שתילה, גיזום, 4 4 . עדירה, סחיבה וכן הלאה) בהתאם לאוכלוסייה וליכולותיו של כל משתתף/ת. הסבר על הביצוע - לתת מידע על איך, כמה ולמה עושים כל דבר. הקפדה יתרה 5 5 . על כללי בטיחות. הקפדה על שמירת הכלים והציוד - להוציא ולשים לב (לרשום, אולי) איזה 6 6 . כלים הוצאו בתחילת יום העבודה. בסיום העבודה, לא הולכים עד שאוספים את הכלים. סריקה של הגינה - מפגעי בטיחות, מים (תקינות הצנרת). 7 7 .

RkJQdWJsaXNoZXIy NjcyMg==